Danishkadah Danishkadah Danishkadah
حضرت امام علی نے فرمایا، اپنی آخرت کے لیے اپنی دنیا سے حصہ مقرر کر لو غررالحکم حدیث2429

محرم الحرام کے بارے میں اہم سوال و جواب

سوال ۲: امام حسین علیہ السلام نے مدینہ میں ہی قیام کا آغاز کیوں نہیں کیا؟

سوال ۳ : اپنے قیام کی ابتداء میں امام حسین علیہ السلام مدینہ سے مکہ کیوں تشریف لے گئے؟

سوا ل ۴ : اما م حسینؑ نے حج کیوں نامکمل چھوڑ دیا اور اس وقت مکہ سے کیوں نکلے جب مراسم حج شروع ہو رہے تھے؟

سوال ۵ : امام حسین علیہ السلام نے اپنے قیام کے لئے کوفہ کا انتخاب کیوں فرمایا؟

سوال ۶: امام حسین علیہ السلام نے اپنے قیام کے لئے یمن کا انتخاب کیوں نہ فرمایا جب کہ وہاں اہل تشیع کی تعداد بھی کافی تھی؟

سوال ۷: جن کوفیوں نے اس حد تک شوق و جذبے سے امام حسین علیہ السلام کو دعوت دی، انہوں نے حضرتؑ کی مدد کیوں نہ کی بلکہ آپ کے خلاف جنگ میں شریک بھی ہوئے؟

سوال ۸: کربلا میں پیاس کی کیا کیفیت تھی؟

سوا ل ۹: کیا امام حسین علیہ السلام نے دشمن سے پانی مانگا تھا؟

سوا ل۱۰: امام حسینؑ کا سرِ مبارک کہاں دفن ہوا؟

سوا ل۱۱: آیا شب عاشورہ اصحا ب اما مؑ میں سے کسی نے حضرت کاساتھ چھوڑا تھا اور یہ کہ عاشورہ کے دن اما م کے اصحا ب و انصار کی تعدا د کتنی تھی؟

سوا ل ۱۲: کربلا میں موجود مردوں میں کیا امام سجا د علیہ السلام کے علاوہ بھی کوئی مردزندہ بچا تھا یا نہیں ؟

سوّم کی بیٹی تھیں ؟ اور کیا آپ کربلا میں موجود تھیں ؟ کیا یہ بھی حقیقت ہے کہ آپ ا ما م حسینؑ کے حکم سے ایر ان کی طرف چلی آئیں ؟ کیا تہران کے نزدیک جو آرامگا ہ بی بی شہر بانو کے نا م سے معر وف ہے صحیح ہے؟

سوال ۱۴: کیا یز ید نے تو بہ کر لی تھی اور کیا ایسے شخص کی تو بہ قبول ہوسکتی ہے؟

سوا ل ۱۵ : اما م حسین علیہ السلام نے جو یہ فرما یا ’’میں نے امربالمعروف اورنہی عن المنکر کی خاطر قیا م کیا ہے‘‘ اس کا کیا مطلب ہے ؟

سوا ل ۱۶ : امر با لمعروف اورنہی عن المنکر کی شر ا ئط میں سے ایک شر ط خطرے اور ضرر سے محفوظ ہو نا ہے ، یہ شر ط نہ صرف یہ کہ موجود نہیں تھی بلکہ یزید کے ماضی اور بنی امیہ کی حکومت کے سابقہ کردار ، ظلم و ستم اور بے گنا ہوں کے قتل و کشتا ر کو دیکھتے ہو ئے یہ

سوا ل۱۸: امر با لمعر وف و نہی عن المنکر کے وجو ب کی ایک شرط احتما ل تا ثیر ہے اوریہ چیز اما م حسینؑ کی نہضت میں موجود نہیں تھی، کیونکہ معلوم تھا کہ یزید اور یزیدی نہ حکومت کو چھوڑ یں گے اور نہ اپنی روشن کو چھوڑ یں گے پس اما م حسینؑ نے کس شر عی دلیل و حجت کے ساتھ اس کام پر اقدا م کیا اور اس کا م کو اپنا ایک مقد س و واجب وظیفہ شما ر کیا ؟

سو ا ل ۱۹:اما م حسینؑ کس دلیل و منطق کی بنیاد پر یز ید کی بیعت پر حتیٰ کہ مصلحت کی خاطر بھی راضی نہ ہو ئے؟

سوا ل۲۰ : ولید نے جب اما م حسینؑ سے یز ید کی بیعت طلب کی تواما مؑ نے{ انا للّٰہ واناا لیہ راجعون} پڑھا، اس کا مطلب کیا تھا ،کیوں امام پا کؑ نے فرما یا کہ یز ید کی حاکمیت کی صورت میں اسلام کا فا تحہ پڑھ دیا جائے؟

سوا ل۲۱ : میدا ن کر بلا میں اتما م حجت سے کیا مراد ہے ؟

سوا ل ۲۲ : کیا اما م حسینؑ جا نتے تھے کہ آپ شہید کر دیئے جا ئیں گے ؟ اگر ایسا ہے تو پھر آپ کیوں خود چل کر اپنی قتل گاہ ( جائے شہادت ) کی طرف تشر یف لے گئے؟

سوا ل ۲۳ : اگر انسا ن کا مقصد قتل ہو جا نا ، مظلو م بننا اور اہل و عیال کا قید ی بنا لیا جا نا ہو تو یہ تو اپنے آپ کو ہلا کت میں ڈالنے والی بات ہے جو کہ قرآن کی نظر میں {ولاتلقو ا بایدیکم الی التھلکۃ }(بقرہ ۱۹۵) جا ئز نہیں ہے، بنا برین کیسے اما م علیہ السلام قتل وشہادت کی خا طر نکلے اورآپ نے اپنے اختیا ر کے سا تھ اس کے مقد مات فراہم کیے؟

سوا ل ۲۴ : جب اما م حسینؑ جا نتے تھے کہ شہید ہو جا ئیں گے تو پھر اپنے خا ندا ن کو ساتھ کیوں لے گئے؟ اما م حسینؑ کے عاشو رائی انقلاب میں عو رتوں کا کیا کردار ہے؟

سو ا ل ۲۵ : کیا اما م حسینؑ کا قیا م حکومت کے خلاف سرکشی و خروج تھا؟ اور اصولی طور پر کس موقع میں حکومت کے خلا ف قیا م و خروج جائز ہے؟

سوال۲۶ : کیا اما م حسین علیہ السلام کا قیا م اورعا شورائی نہضت ان لوگوں کے خلاف دلیل بن سکتے ہیں جو دین و سیا ست کی جدائی کے قائل ہیں ( یعنی سیکو لرازم )؟

سوا ل ۲۷ : حضر ت مسلم بن عقیل کو با وجود اس کے کہ ابن زیا د کے قتل کا مو قع ہا تھ آچکا تھا آپ نے اسے قتل کیوں نہ کیا؟

سو ال ۲۸:حضر ت مسلم کے اس واقعہ کے پیش نظر کیا اسلامی مملکت میں کسی شخص کے اس طرح قتل کا حکم دیا جا سکتا ہے یا بغیر کسی حکم کے کسی کو اس طرح قتل کیا جا سکتا ہے ؟

سوا ل ۲۹ : کس دلیل کی وجہ سے آپ مدعی ہیں کہ انقلاب اسلامی ایران قیام امام حسین علیہ السلام سے متاثرتھا ، عا شورہ کا اس انقلاب کی پیدائش اوراس کی بقا ء میں کیا کردار ہے؟

سوا ل۳۰:کیا فلسفہ عزاداری کے بارے میں سوال معقول ہے یا نہیں ؟ جواب : مسا ئل و اعتقا دات کے تحلیل و تجز یہ کے بارے جو تغیر و تحو ل ایجا د ہو ا ہے اس کی وجہ سے آج کا انسا ن ان حقا ئق و مفا ہیم کے با رے میں تحقیقی تفتیش کر نا چاہتا ہے، جن کے بارے وہ اعتقا د رکھتا تھا اور وہ انہیں اپنا ئے ہو ئے تھا، در حقیقت غیر جانبدار ہو کر تحقیق کرنا آج کے انسا ن کی خصوصیا ت میں سے ہے، اسی بناء پر انسان مسئلہ عزاداری کے بارے بھی غیر جا نبدارا نہ تحقیق کر نا چا ہتا ہے ، حقیقت یہ ہے کہ جب تک اس کی عقل کو عزاداری کے بارے میں کوئی قا بل قبو ل تو جیہ نہ مل جا ئے یا کم از کم وہ تو جیہ خلاف عقل نہ ہو اگرچہ عقل اسے قبو ل نہ کرے اس وقت تک وہ عزاداری کا قا ئل نہیں ہو گا ۔ مسائل کو اس نظر یہ سے دیکھنا بہت اچھی بات ہے ،یہ چیز انسا ن کے مذہبی اعتقا دا ت اور شیعی فرہنگ و اعتقادات کی تقویت

سوا ل ۳۱ : اہل بیتؑ کی عزا داری کا فلسفہ کیا ہے اور اس کا فا ئد ہ کیا ہے ؟

سوا ل ۳۲ : عزاداری کا فلسفہ وحکمت کیا ہے؟

سوال ۳۳ : کیا اہل بیت علیہم السلام کے لئے عزا داری برپا کرنے کے بارے کوئی روایت موجود ہے ؟

سوال ۳۴ : کیا ائمہ معصو مینؑ کے دور میں بھی اما م حسینؑ کی عزاداری موجود تھی ؟

سوا ل ۳۵ : عزا دا ری کی رسم کیا صفو ی دور میں را ئج ہو ئی ؟

سوا ل ۳۶ : زنجیرزنی ، سینہ زنی اور تعزیہ وغیرہ جیسی رسمیں کس ثقافت وملت سے ہیں ؟

سوا ل ۳۸ : دوسرے آئمہؑ کی عز اداری سید الشہداء کی عزاداری کی طرح کیوں نہیں منا ئی جاتی ؟

سوال ۳۹ : ایا م عزا میں سیا ہ لبا س کا کیا فلسفہ ہے؟

سوال ۴۰ :کیا دوسر ی اقوا م میں بھی سیا ہ لبا س را ئج ہے ؟ کیا اسلام کے بعد یہ لبا س اعراب یا عباسیوں کے ذریعے ایران میں داخل ہوا، جبکہ ایرانی تمدن میں ایسی چیز موجود نہیں تھی؟

سوا ل۴۱ : اما م حسینؑ پر عزاداری کس حد تک جا ئز ہے؟

سو ال ۴۲ : اما م حسینؑ کے رعب و دبد بہ اور شا ن و شو کت کے مقابلے میں بعض مجالس میں انہیں انتہائی مظلو م و بے بس ظا ہر کیا جاتا ہے اس کی کیا تو جیہ ہو گی؟

سوا ل ۴۳ : عا شورہ کی یاد و مجالس کو مبا حثہ و گفتگو کی صورت میں کیوں منعقد نہیں کیا جا تا ؟ کیا وا قعہ عاشورہ کو زند ہ رکھنے کا صرف یہی طریقہ ہے کہ انسان سینہ زنی ، ما تم اور گر یہ کرے اورگھربارکو سیا ہ پوش کرلے ، لوگ آدھی آدھی رات تک عزاداری میں مصروف رہیں اور دن میں اپنے کام کا ج سے بھی رہ جا ئیں اور اس سے کتنا مالی نقصا ن ہو تا ہے ، کیا ممکن نہیں ہے کہ اس وا قعہ کی یا د اس طرح منا ئی جا ئے کہ اس سے مالی و اجتما عی نقصا ن کم سے کم ہو مثلاً بحث و مباحثہ ہو ، گو ل میز کانفر نس ہو ، سیمینا رہو ، جہا ں اس واقعہ کے بارے میں گفتگو ہو اور اس کی یا د تا زہ ہو؟

سوال ۴۴ : شہا دت اما م حسینؑ یا اس طرح کے مواقع پرہم ایام عزا سے پہلے کیوں عزاداری شر وع کر لیتے ہیں ؟

سوا ل ۴۵ : جن روا یا ت میں ا مام حسینؑ کی عزادا ری کا ثواب بے حدو حسا ب ذکر کیا گیا ہے کیا وہ صحیح ہیں ؟

سو ال ۴۶ : زیارت عا شورہ کی اتنی زیاد ہ اہمیت کی کیا وجہ ہے اور اس کے فوا ئدکیا ہیں ؟

سوا ل ۴۷ : اما م حسینؑ کے دشمنوں پر آپ کیوں لعنت بھیجتے ہیں ، اس کا کیا فا ئد ہ ہے ۔کیا یہ ایک منفی احسا س نہیں جو عصر جدید کے انسان کی طبیعت سے منا سبت نہیں رکھتا ؟ آج کا دور تو ایسا ہے کہ ہر کسی کے سا تھ ہنس کر ملیں ، آج صلح و آتشی کا دور ہے یہ لعنتیں کر نا اور دوسروں کو نا پسند کر نا وہ سخت رو یہ ہے کہ جو۱۴۰۰ سا ل پہلے جب امام حسینؑ کو شہید کیا گیا سے مربوط ہے ، آج کل کا معا شرہ اور لوگ اس چیزکو پسند نہیں کرتے ، پھرآپ کیوں صد بار لعنت کر تے ہیں ؟

سوا ل ۴۸ : شیعی ثقافت میں گر یہ کا کیا مقا م ہے کہ اتنا زیادہ اس پر زور دیا گیا ہے ؟

سوا ل ۴۹: بالخصو ص اما م حسینؑ پر گر یہ کے بارے میں روایا ت بیان کریں اور اما م حسینؑ پر گریہ کا فلسفہ بھی بیا ن کریں ؟

سوا ل ۵۰ : کیا کر و ں کہ مجلس میں دل شکستہ ہو جا ؤں اور آنسو نکل آئیں ؟

سوا ل ۵۲ : شیعہ مذہب میں ہمیشہ غم و اندوہ اور گر یہ کی فضا کیوں غالب رہتی ہے؟

سوا ل ۵۳ : خوشی و خرمی کی دین کے ساتھ کیا نسبت ہے ،کیا دین خوشی کی حوصلہ افزا ئی کرتا ہے یا دین میں جمود کا باعث ہے؟

سوال ۵۴ : جب یہ بات طے ہے کہ سیدا لشہد اء نے اپنی شہا دت سے کمال کی

سوال ۵۴ : جب یہ بات طے ہے کہ سیدا لشہد اء نے اپنی شہا دت سے کمال کی آخری منز ل’’ فنا ء فی اللّٰہ ‘‘کو پا لیا تو ان پر آنسو بہا نے کا کیا مطلب ہے؟

سو ال ۵۵ : اما م حسین علیہ السلام کے مظلو م ہونے کا کیا مطلب ہے؟

سوا ل ۵۶ : عزاداروں کے مقابلے میں اہل سنت کیوں سختی وناپسندیدگی کا اظہار کر تے ہیں اورا سکی وجہ بے وقوفی اور سنت کی مخالفت کو قرار دیتے ہیں ؟

سوا ل ۵۷ : رو ا یت { لیس منا من من ضرب الخدود و شق الجیوب ودعا بدعوۃ الجا

سوا ل ۵۷ : رو ا یت { لیس منا من من ضرب الخدود و شق الجیوب ودعا بدعوۃ الجا ھلیۃ } ’’جس نے منہ پیٹا ،اورگر یبان چا ک کیا اور جاہلیت کا اندا ز اپنا یا وہ ہم میں سے نہیں ہے ‘‘اس روایت کی بنا پر اہل سنت عزاداری نہیں کر تے ، کیا ایسا ہی ہے؟

سوا ل ۵۸ : ’’ثار اللّٰہ‘‘کے کیا معنی ہیں اور اما م حسینعلیہ السلام پر اس کے اطلا ق کی کیا دلیل ہے ؟

سوال ۸۹ : عرفانی نکتہ نظر سے اما م حسینؑ پر گریہ کو عشق خدا اور سیروسلوک کے ساتھ کیسے ربط دیا جا سکتا ہے؟

سوا ل ۶۰ : عا شو رہ کے دن اما م حسین علیہ السلام کے سا رے کام عشق کی منزل پرتھے نہ عقل کی منزل میں ، کیا اس کا یہ مطلب ہے کہ خلاف عقل تھے؟

سوال ۶۱: عا شو رہ کے حسین پہلو کیسے سمجھے جا سکتے ہیں اور کیسے حضرت زینبؑ کے اس کلام{مارأیت الا جمیلا}کا ادراک کیا جاسکتا ہے؟

سوا ل ۶۲ : نہضت اما م حسینؑ کے اخلاقی اور عرفانی پہلوؤں کی وضاحت کریں ؟

سوال ۶۳ : جب امام حسین علیہ السلام یہ جانتے تھے کہ دشمن ان کی باتوں کی کوئی پرواہ نہیں کرے گا پھر بھی آخری سانس تک آپ انہیں نصیحت کیوں فرماتے رہے اوران کے ساتھ اظہار ہمدردی کیوں کرتے رہے؟

سوا ل ۶۴: عا شو رہ کے دن دشمن کے لشکر کے سا منے اما م حسینؑ کوظہرکی نما ز ادا کر نے کی کیاضرورت تھی کہ جس کی وجہ سے آپ کے بعض سا تھی شہید ہو گئے؟

سوال ۶۵: کربلا میں جوظلم و ستم ہوا، خود سید الشہداء نے اس بارے میں کیا فرمایا ؟کیوں کہ اس کی جو وجوہ آپ بیا ن فر مائیں گے وہ ہی حقیقت وواقعیت ہوں گی ؟

سوا ل ۶۶ : اما م حسینؑ کے اصحا ب اور سا تھی کیا خصوصیات رکھتے تھے؟ کیا سب ایک جیسی صورت حال کے حامل تھے اور ابتداء سے آخر تک آپ کے

سوا ل ۶۶ : اما م حسینؑ کے اصحا ب اور سا تھی کیا خصوصیات رکھتے تھے؟ کیا سب ایک جیسی صورت حال کے حامل تھے اور ابتداء سے آخر تک آپ کے ساتھ رہے؟

سوا ل ۶۷: ا ما م حسینؑ کی نہضت و شخصیت کی فا رسی ادب پر تاثیر کے بارے میں کچھ بتلائیں ؟

سوا ل ۶۸ : اما م حسینؑ پر گر یہ کی تر غیب دلا نا غمگینی کی ترغیب ہے جو کہ ایک منفی حالت ہے،اسلام کیوں ہمیں اما م حسینؑ پر گر یہ کی ترغیب کے ذریعے غم وحزن کی تر غیب دیتا ہے،جو دین کمال کا دعویدار ہے، اس کی طر ف سے ایک منفی حالت کی تر غیب کیسے قا بل توجیہ ہے؟

سوا ل ۶۹ : مشہو ر تو یہ ہے کہ ہنسی ہر غم کا علا ج ہے تو پھر دینی اجتما عی پروگراموں میں گریہ و زاری کی حالت کیوں زیادہ تر برقرار ہوتی ہے ، ہم مسلمانوں کے دینی پر وگرام ہمیشہ نوحہ خوانی و مصائب کی وجہ سے غم و اندوہ سے پر ہو تے ہیں ، کیا اسلام میں خوشی و سرور کی کوئی محفلیں نہیں ہوتیں کہ ہر محفل ہی غم و حزن کا مُرقع بنی ہوتی ہے؟

سوا ل ۷۰ : سیا ہ لبا س کے حوالے سے دینی تعلیما ت اورعلمی تحقیقات کے در میا ن جو تعارض پایاجا تا ہے اسے کیسے حل کریں گے؟ علمی تحقیقات کے مطا بق خوش رنگ لبا س پہننا انسا ن کی خوشی ،تا ز گی اور فعالیت میں اضا فہ کر تا ہے جب کہ سیا ہ لبا س اس حوا لے سے منفی اثر رکھتا ہے اورہماری مذہبی مجالس و رسو م میں کالا لبا س را ئج ہے ، ان دونوں کا تعا رض کیسے دور ہوگا؟

سوا ل۷۱ : کیا کریں کہ ہمیں اما م حسینؑ کے مصا ئب پر رونا آئے ، امام حسینؑ پر گریہ کی روحی ونفسیاتی آما دگی کا کیا طریقہ ہے؟

سوا ل ۷۲ : جب انسا ن کے اعما ل، فکر و اند یشہ اور عقل و معرفت کی بنیا د پر انجا م پا نے چا ہئیں تو پھر عا شورہ کی یا د جذ بات و احسا سات ابھا ر کر کیوں منا ئی جا تی ہے ؟ اور جذبات میں سے بھی صرف منفی جذبات ( گریہ و زاری) کا ہی انتخا ب ہو تا ہے،سکوت اور ہنسی جیسے جذبات سے کیوں استفا دہ نہیں کیا جا تا؟

سوا ل ۷۳ : اکثر جگہوں پر (ایران میں ) شبیہ خوانی نام کی ایک پرانی رسم بر قرار ہے ہو سکتا ہے لوگوں پر کوئی مثبت اثر بھی رکھتی ہو ، شرعا ً اس کا کیا حکم ہے ؟

سوا ل ۷۴ : عزا داری میں عَلَم رکھنا یا ما تم داری کے دوران علم ساتھ اٹھانا کیا حکم رکھتا ہے ؟

سوا ل ۷۵ : عزا داری میں آلات موسیقی و لہوی کا استعمال کیا حکم رکھتا ہے ؟

سوا ل ۷۶ : تعزیہ وجلوس میں شہنا ئی ، با نسری اوراس جیسے دوسرے آلا ت بجانے کا کیا حکم ہے ؟

سوا ل ۷۷ : عزا داری محافل میں طبل اور دستی حلقہ بجانا کیا حکم رکھتا ہے ؟

سوال ۷۸ : آیا قمہ زنی جا ئز ہے ؟

سوال ۷۹ : آیا قمہ زنی مخفی طور پرکی جا سکتی ہے اور اگر کسی نے اس کی منت مان رکھی ہو تو وہ کیا کر ے ؟

سوال ۸۰ : بدن پر زنجیر مارنا جیسا کہ آج کل را ئج ہے، کیاحکم رکھتا ہے ؟

سوال۸۲ : عزادا ری میں قمیص اتار کر ماتم کر نے کا کیاحکم ہے ؟

سوال ۸۳ : عزاداری میں آیا جا ئز ہے کہ جہاں عورتیں موجود ہوں وہاں قمیص اتارکر ما تم کریں ؟

سوال ۸۴ : عزا داری کی حالت میں اوپر نیچے اچھلنا کیا حکم رکھتا ہے ؟

سوال ۸۵ : بعض عورتو ں کی مجا لس میں عورتیں لا وڈ سپیکر پر نوحہ و مر ثیہ پڑ ھتی ہیں اور ان کی آواز مردوں کو سنا ئی دیتی ہے، کیا یہ جائز ہے؟

سوال ۸۶ : اگر کسی سے عزا داری میں شرکت کی وجہ سے بعض واجبات جیسے صبح کی نماز قضا ہو جا ئے تو کیا بہتر ہے کہ اس کے بعد عزاداری کی مجا لس میں شر کت نہ کر ے یا یہ کہ اس کی عد م شرکت اہل بیتؑ سے دوری کا با عث

سوال ۸۶ : اگر کسی سے عزا داری میں شرکت کی وجہ سے بعض واجبات جیسے صبح کی نماز قضا ہو جا ئے تو کیا بہتر ہے کہ اس کے بعد عزاداری کی مجا لس میں شر کت نہ کر ے یا یہ کہ اس کی عد م شرکت اہل بیتؑ سے دوری کا با عث ہوگی ؟

سوا ل ۸۷ : کیا عزاداری کو جا ری رکھا جا ئے یا اول وقت نما ز جما عت قا ئم کی جا ئے ؟

سوال ۸۸ : مسجد سے قرا ٓن کی آواز اور اما م بارگا ہ سے مجلس کی آواز لا ؤ ڈ سپیکر کی وجہ سے بہت بلند ہو تی ہے اس طرح کہ ہمسائیوں کے آرا م و سکون میں خلل انداز ہو جا تی ہے، جب کہ وہاں کی انتظا میہ اس بارے میں کچھ سننے پرآما دہ نہیں ہے ایسی صورت میں وظیفہ کیا ہے ؟

سوا ل ۸۹ : کسی نے منت ما نی کہ عا شورہ کے دن لوگوں کو حلیم دے گا کیا اس کی جگہ کوئی دوسری غذا دے سکتا ہے یا یہی منت والی حلیم عاشورہ کے علا وہ محر م کے کسی دن میں دے سکتا ہے ؟

سوا ل ۹۰ : کیا محرم کے دورا ن زیب و زینت کرنا ، با ل رنگنا اور عورتوں کا میک اپ کرنا جا ئز ہے ؟

سوا ل ۹۱ : کیا ماہ محرم کے دوران شا دی بیا ہ کرنا جا ئز ہے ؟